Запознаване, представяне, покани


Група 1: Как се запознаваме с момче/момиче?
Група 2: Как се представя момиче на момче и обратното?
Група 3: Как се отправя покана за кино/разходка?
Група 4: Сформират се по двойки - Как се сдобряваме след кавга, как се извиняваме един на друг?

Преди да започнете упражнението, се представя на участниците списъци със съответните ситуации:
Да се представиш на някого или да прeдставиш някого;
Да се запознаеш с някого;
Запознай се с ...;
Ти познаваш ли .... ;
Позволете ми да Ви представя.....;
Радвам се да се запозная с теб!;
Приятно ми е ........;
Бих искал да Ви се представя . Аз съм........;
Свободна ли си днес........;
Какво ще правиш събота......;

Разиграват се примерни ситуации с гореизброените примери. Следят се отговорите, които се дават. Обсъжда се как може да откажеш на покана, как да реагираш , ако не познаваш човека и т.н

Как се отправя покана:
Каня те на ........?
Искаш ли да дойдеш с мен на.......?
Искаш ли да танцуваме.....?
 Как се приема покана:
Да, с удоволствие.
Много мило от твоя страна.С удоволствие ще дойда.
Чудесно.Защо не?
Съгласна съм.
 Как се отказва покана:
Много мило от твоя страна , но.......
Съжалявам ,но съм заета........
Не обичам да ходя на ...........
 Как да благодариш на поканата:
Благодаря за поканата.
Хиляди благодарности.
 Как да отговориш на отправените благодарности :
Моля , няма за какво.
Радвам се ,че прие.
Напротив,аз ти благодаря.



 Обсъжда се представянето дали да е само с малко име или с име и фамилия, в зависимост от това с кого се запознаваш.Кои са формите на учтивост? Защо трябва да сме учтиви и възпитани? Кога и как да откажем покана? Какво ще запомним от тази игра?

Играта я харесах от сайта Да творим.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Поклон, народни будители!

21 ноември - Ден на християнското семейство

Коледно тържество