Музикална академия
Отбелязахме 1. октомври - Световния ден на музиката с тематични дейности през цялата седмица:
1. Попълване на музикален лексикон.
2. Музикални игри.
- ИЗБЕРИ ПОДХОДЯЩИЯ ЗВУК!
Разделете децата на групи от 7. Дайте на всяко дете във всяка група различна нота, която да пее "До", "Рe", "Mи", "Фa" и т.н. Но го направете тихо, така че другите групи да не знаят какви звукове сте дали. Когато всички деца от всяка група имат звук за пеене, ги съберете. Когато им кажете да започнат, всеки от тях започва да пее нотите си отново и отново, докато не намерят детето със същия звук. Първата група, която събере всичките си "До" заедно (или "Рe" и т.н.) печели.
- ЗАМРЪЗНИ!
Избирайте различни песни - класически, суинг, хип-хоп и т.н., със забавен ритъм, за да се танцува. Учениците трябва да се изразяват в музиката и трябва да се движат бързо при бързо темпо, бавно при забавено темпо и когато спрете музиката, трябва да замръзнат. Този, който не замръзне, отпада.
- МУЗИКАЛЕН СТОЛ
- ТВОРЧЕСКИ КОМПОЗИЦИИ
Тази готина игра е чудесна за подобряване на паметта на вашите ученици. Дайте на всяко дете лист хартия и цветни химикалки или моливи. Избройте следното на дъската:
Кръг = ударете бюрото си с длан Квадрат = пляскайте с ръце Звезда = щракнете с пръсти (Ако ученикът не може да направи това, накарайте ги да потупват лявата си длан с първите два пръста на дясната си ръка.) Триъгълник = тупнете с крак
В зависимост от височината на вашите ученици, можете да ги накарате да седят или да стоят до бюрата си. Нека всяко дете създаде песен с помощта на символите и след това я напише на дъската, за да ги последват останалите.
- АРТИСТИЧНА ЩАФЕТА
Друга забавна игра с рисуване, включваща също музика и оцветяване, художествена щафета дава възможност на децата да изразят себе си по нов и вълнуващ начин. Осигурете на всеки ученик лист хартия и цветни моливи. Кажете на учениците си да започнат да рисуват, когато музиката свири, и спрете да рисувате, когато музиката спре. След това всеки ученик напуска бюрото си, преминава към друго бюро и рисува върху този лист, докато музиката отново спре. Продължете, докато не мислите, че всеки ученик е имал възможност да почерпи от хартията на своите съученици. След това всички ученици се върнат в бюрото си и вижте как изглежда картината.
3. Арт терапия - под звуците на Бетовен, Моцарт, Гови и Ханс Цимер децата рисуваха това, което изпитват щом чуят музиката.
4. Гледане на "Фантазия 2000".
5. Раздаване на послания за музиката на учителите в нашето музикално училище.
Коментари
Публикуване на коментар