Бетовен
Пуснете откъси от пасторалната симфония и обяснете,
че този много стар филм използва музика, която е дори по-стара. Артистите
слушат историята в музиката и създават историята си, за да се поберат в нея.
След като сте проследили извадката, попитайте децата какво са забелязали за това как музиката и карикатурата са се събрали. Помислете за мирната музика за мирните сцени; ядосаната музика за бурята; начина, по който крилатите коне се спускат навреме за музиката и т.н.
Гледайте втори път, като поставите на пауза подходящо, за да подчертаете взаимодействието между музиката и карикатурата. Започнете да разпознавате инструментите. След като сте проследили извадката, попитайте децата какво са забелязали за това как музиката и карикатурата са се събрали. Помислете за мирната музика за мирните сцени; ядосаната музика за бурята; начина, по който крилатите коне се спускат навреме за музиката и т.н. Гледайте втори път, като поставите на пауза подходящо, за да подчертаете взаимодействието между музиката и карикатурата. Започнете да разпознавате инструментите.
Слушайте версията на "Фантазия" на пасторалната симфония без картина. Поканете децата да разпознаят инструментите. Покажете им снимки на инструментите, като ги назовават, обсъждат как се играят, как звуците им се различават една от друга и защо те отговарят на различните аспекти на музиката. Обсъдете различните роли в оркестъра и погледнете оформлението на оркестъра. Поканете децата да направят снимка на любимия си инструмент и да обяснят защо им е любим.
Гледайте отново извадката от „Фантазия” и напомнете на децата, че тази история е идеята на художниците за музикалната история. Обяснете, че художниците са използвали митологични герои, защото те са били много популярни в картините по времето, когато музиката е била създадена (можете да ги покажете някои).Поканете децата да слушат музиката и да напишат собствена история или да създадат своя собствена картина, като използват митологичните герои или собствените си идеи.
Обяснете, че класът ще чуе историята на човека, който е създал Пасторалната симфония, а след това ще пише за него и за известното му парче музика. Раздайте на децата работния лист, за да си водят бележки и да напишат фактите, които са им били най-интересни.
След като сте проследили извадката, попитайте децата какво са забелязали за това как музиката и карикатурата са се събрали. Помислете за мирната музика за мирните сцени; ядосаната музика за бурята; начина, по който крилатите коне се спускат навреме за музиката и т.н.
Гледайте втори път, като поставите на пауза подходящо, за да подчертаете взаимодействието между музиката и карикатурата. Започнете да разпознавате инструментите. След като сте проследили извадката, попитайте децата какво са забелязали за това как музиката и карикатурата са се събрали. Помислете за мирната музика за мирните сцени; ядосаната музика за бурята; начина, по който крилатите коне се спускат навреме за музиката и т.н. Гледайте втори път, като поставите на пауза подходящо, за да подчертаете взаимодействието между музиката и карикатурата. Започнете да разпознавате инструментите.
Слушайте версията на "Фантазия" на пасторалната симфония без картина. Поканете децата да разпознаят инструментите. Покажете им снимки на инструментите, като ги назовават, обсъждат как се играят, как звуците им се различават една от друга и защо те отговарят на различните аспекти на музиката. Обсъдете различните роли в оркестъра и погледнете оформлението на оркестъра. Поканете децата да направят снимка на любимия си инструмент и да обяснят защо им е любим.
Гледайте отново извадката от „Фантазия” и напомнете на децата, че тази история е идеята на художниците за музикалната история. Обяснете, че художниците са използвали митологични герои, защото те са били много популярни в картините по времето, когато музиката е била създадена (можете да ги покажете някои).Поканете децата да слушат музиката и да напишат собствена история или да създадат своя собствена картина, като използват митологичните герои или собствените си идеи.
Обяснете, че класът ще чуе историята на човека, който е създал Пасторалната симфония, а след това ще пише за него и за известното му парче музика. Раздайте на децата работния лист, за да си водят бележки и да напишат фактите, които са им били най-интересни.
Информация за Бетовен
Лудвиг ван Бетовен е роден на 16 декември 1770 г. в Бон, Германия. Било е ясно, още на младини, че Бетовен е музикален гений. По времето, когато е бил на дванадесет години, той изкарва пари, като свири на орган и композира. В крайна сметка той бил известен като най-великия пианист на своето време.
Лудвиг ван Бетовен е роден на 16 декември 1770 г. в Бон, Германия. Било е ясно, още на младини, че Бетовен е музикален гений. По времето, когато е бил на дванадесет години, той изкарва пари, като свири на орган и композира. В крайна сметка той бил известен като най-великия пианист на своето време.
За да научи повече за музиката, Бетовен
се премества в Австрия, където взима
уроци от известния композитор Хайдн. Не след дълго той сътворяваше работа, по-голяма от всичко, което учителят му е сътворил. Бетовен пише музика за всички
инструменти, но това са неговите симфонии - сложни парчета за големи оркестри,
които станали най-известни. Бетовен променил
завинаги музиката с Третата си Симфония, която е напълно различна от всичко, което е съставено преди.
Бетовен не е бил лесен човек. Той бил
перфекционист и много затворен в работата си. Най-лошото нещо, което му се случва е, че през 1796 г. Бетовен започва да оглушава. Това е
изтезание за човек, за когото музиката е била толкова важна. Той в крайна сметка станал напълно глух. За
да продължава да композира,
Бетовен закачил струна на пианото си, която да може да захапе.
Така усещал вибрацията на музиката, която не бил способен да чуе.
Хората казват, че Бетовен е бил много зле закален. Можеш ли да мислиш защо това може да е така?
Той спирал да свири на пиано, ако публиката говорела твърде много или не му обръщала цялото си внимание. Веднъж хвърлил чиния с храна по главата
на сервитьора, защото не бил доволен от обслужването. Бетовен никога не се оженил - отчасти защото имал толкова
много лош нрав.
Ето някои забавни факти за Бетовен:
Една от любимите храни на Бетовен била макарони. Той обичал и силно
кафе - точно 60 кафени зърна на една чаша.
Веднъж бил арестуван, защото косата и дрехите му били
толкова неугледни, че изглеждал като скитник, а градските офицери нямали представа кой е той.
Бетовен обичал природата и често ходел в провинцията край Виена.
Пасторалната симфония
Пасторалната
симфония е
шестата, съставена от Бетовен и е написана през 1808 г., когато вече е загубил
част от слуха си. Това е
един от новите стилове на композиции, които Бетховен изобретил.
Тя изобразява картината на провинцията, включително потоци,
танцуващи селяни, гръмотевична буря и овчари, които празнуват края на бурята.
Използва се от Уолт Дисни във филма „Фантазия”. Струните
играят важна роля в цялата симфония. Бетовен също използва флейти, обои,
кларинети, фагони, рога, тромпети, тромбони.
Коментари
Публикуване на коментар