ДА ПОМОЛИШ ЗА ПОМОЩ


ВЪ  ВЪВЕДЕНИЕ В ТЕМАТА

Резултат с изображение за help needed
Прегънете лист хартия на три колонки. Всеки ученик пише в първата списък с неща, които умее да прави много добре, в средната – такива, които би иска да прави по-добре, а в третата записват идеи как и къде може да получиш помощ, за да подобриш нещата от средната колонка.

ВЪПРОСИ ЗА ДИСКУСИЯ

  • Чувствал ли си се някога засрамен, защото не си знаел или не си умеел да правиш нещо? Какво направи?
  • Защо може да трудно да си признаеш, когато не знаеш нещо? Какво може да се случи?
  • Виждал ли си съученици, които да правят така, че другите да изглеждат глупави? Според теб защо го правят?
  • Помисли си за момент, в който се имал нужда от помощ, защото не си знаел как да направиш нещо. Към кого се обърна за помощ? Как се почувства, молейки за помощ?
  • Ако имаш проблем с работата в клас, какво можеш да направиш за това? Какво може да случи, ако не направиш нищо?
  • Ако имаш нужда от помощ, но не помолиш за нея, как това може да доведе до повече проблеми?
  • Какво би казал иили направил, ако някой, който познаваш има нужда от помощ?
  • Какво можеш да направиш, когато ти имаш нужда от помощ?
Запомниче е нормално да поискаш помощ. Не се чувствай засрамен и не се притеснявай, че другите ще те съдят.
Помисли какво може да се случи, ако не получиш или получиш помощ.
Реши какъв е проблемът и от каква помощ се нуждаеш.
Помисли кой може да помолиш за помощ. Избери някого, на когото имаш доверие и знае как да ти помогне.
Помисли какво ще кажеш, когато помолиш за помощ.
Запомниче получаването на помощ, когато се нуждаеш от нея е отговорност към самия теб.



ЗАНИМАНИЕ #1
Разделете класа по двойки или тройки. Нека всяко от тях запише от какво се нуждаят различните деца. Листите се предават на групите и всяко дете записва от каква помощ се нуждае решаването на зададения проблем.

ЗАНИМАНИЕ #2
Разделете класа по двойки. Всяко дете има две задачи: (1) да помисли какво знание или умение иска да подобри и (2) да работи с партньора си да ги подобри и при нужда да поиска помощ. Целта е да работят заедно и да се срещат често, за да споделят с класа как си помагат едни на други, за да постигнат успех.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ        
*Пиши относно момент, в който ти или някой друг е бил засрамен за нещо. Как сте се справили със ситуацията?
*Представи си, че някой има нужда от помощ, но го е срам да помоли за нея. Напиши кратка история зя този човек с два различни края : (1) ако не е помолил за помощ и (2) ако е помолил за такава и я е получил.
*Напиши благодарствено писмо към някого, който ти е помогнал да разрешиш някакъв проблем, да научиш нещо или си подобрил свое умение.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Коледно тържество

Поклон, народни будители!

21 ноември - Ден на християнското семейство