SYMBOLS: Make it "POP"! Personal Symbol
1
час:
Symbols
and Imperatives, Mix-and-Match Warm Up Activity
Нека учениците работят по групи. Покажете им символите от листа “The
sign says”. Дайте им време да
ги разгледат и да обсъдят какво представят. Трябва да преценят какъв е тяхната
символика. Обяснете им играта mix-and-match. Всеки от тях ще получи карта, на която има или символ,
или обяснението на символа. Когато кажете „Старт!”, учениците трябва да
започнат да разменят картите си. Когато кажете „Стоп!” спират и застават на
едно място. Щом всички са спрели да се движат, извикайте „Match!” и тогава те трябва да намерят съученика с карта, която
отговаря на тяхната. Ако притежават карта със символ, трябва да намерият този,
който има картата с обяснение на символа. Ако имат карта с обяснение на
символа, трябва да намерят този с карта на самия символ.
След края на играта, нека всички да се върнат по групите си. Попитайте ги
дали символите, които разгледаха се различават по значение от символите, които
представят същите действия в тяхната държава. Ако има разлики нека обсъдят по
какво си приличат и по какво се различават символите. Кой символ е по-добър?
Защо?
Обяснете им, че идеите, които символите представят са често вербализирани
или написани, използвайки повелителна форма. Също така тези символи са публични
символи и представят някакъв ред или нещо, което трябва да се прави. Попитайте
групите дали се сещат за други символи, които изразяват команди. Редуват се,
като представител на всяка група излиза на дъската и рисува някакъв символ.
Учениците от другата група трябва да познаят какво символизира.
2 час: Pop Art Personal Symbol
Покажете на учениците изображенията от листа „Make
it pop!”. Те са примери за
поп арт изкуство. Примери за такова може да видят и като потърсят в Интернет
творби на известни поп арт артисти като Анди Уархол, Джаспър Джонс, Рой
Лихтенщайн, Клайс Олденбург, Кийт Харинг. Art Lex също е чудесно място за това. Попитайте ги какви прилики
намират в творбите от поп арт изкуството.
Обяснете им, че поп културата е движение, което се заражда през 60-те
години в САЩ и Великобритания. Използват се еднакви предмети, културни символи,
светли цветове и линии, за да се направят поп арт творбите.
Кажете им, че ще направят собствен поп арт символ, който да описва самите
тях. за целта нека първо си начертаят идеи за техния символ. Обърнете им
внимание, че трябва да има някакво значение и послание. Дайте им съвет как да
направят собствения си символ: 1. Нека да е по-простъчък, защото поп арт
изкуството използва разпознаваеми форми. 2. Дизайнът на символа им да е свързан
с лично за тях значение – техни интереси, дейности, страсти, вярвания. 3. Щом
вече имат идеята за символа си, нека да помислят как да стане ПОП, т.е какви
дизайни и цветове да включат.
Дайте им време да го направят. Могат да използват моливи, флумастери и
пастели за символа и фона, да направят колаж за фона или за символа, да добавят
детайли, когато е готов.
3 час: What
Does Your Symbol Say?
Обяснете им, че има разлика между използването на повелителната форма и че
има разлика между команда и приканване към повече действие.
Нека всяка от групите да работи по създаването на повелителна форма към
всеки символ. Когато са готови с този пред тях, ги разменят, докато не са се
събрали повече фрази към техните творби. Вземете една от творбите и всички
фрази към нея. Художникът на творбата избира тази, която най-много му харесва и
обеснява защо. Когато всички са си избрали послание, нека да го запишат с
по-големи букви и да го изложат заедно с творбата си в класната стая или в
училище.
4 час: 3-2-1
Closing Activity
Кажете на учениците да запишат на един лист:
·
Три
неща, които са научили от тези занимания
·
Две
неща, които са им харесали от часовете за поп изкуството
·
Едно
нещо, което не им е харесало
Коментари
Публикуване на коментар