Древен Египет

Древен Египет
Пътешествие до гробницата на Тутанкамон: Презентация

Нови божества: Помолете класа да направи списък на някои от животните, които живеят във вашата държава. Запишете ги на дъската. Тогава накарайте децата да създадат нови богове и богини, използвайки главите на местните животни. Осъществете мозъчна атака на списък с теми, за които техните божества могат да „покровителстват“, като приятелство, училища, забавление и др.), като например куче - бог на приятелство ("най-добрият приятел на човека"), пчелата - бог на работата („зает като пчела”).

Обединение на Горния и Долния Египет: Обяснете как Нармер обединил Египет през 3100 г. пр. Хр. И че двойната корона е създадена чрез комбиниране на бялата корона на Горния Египет с червената корона на Долен Египет. След това накарайте децата да създадат нови символи за съвременното обединение чрез комбиниране на лога на различни конкуренти. За да ги накарате да мислят, попитайте какво би могло да бъде логото, ако Кока Кола и Пепси бяха обединени, или Apple и Microsoft, или САЩ и Канада, и т.н. Използвайте списания за справка на различни лога.

Древните египетски приказки: Накарайте учениците да пренапишат любимата си приказка ... Променете обстановката в древните египетски времена. Вместо Снежанка и седемте джуджета ... нека да измислят приказка, наречена "Нефертити и седемте разбойници на гробниците". Използвайте някои велики приказки, които да бъдат променени, пренаписани и илюстрирани. 
Книга с древна египетска азбука: Използвайте хартийки, пуснати в чаша или някакъв друг съд. Върху тях са изписани буквите, корицата, задната корица и съдържанието. Оставете 2 минути да търгуват с други съученици за желаните букви. Имате достатъчно ресурси, за да могат учениците да напишат кратък, информативен параграф за своето писмо. Да озаглавят  всяка страница ("А е за Анубис") и т.н. Накарайте ги да използват горната половина на страницата си, за да илюстрират буквата в азбуката. Когато писмата са завършени, съберете всичко и поставете "Книгата на древната египетска азбука" в библиотеката, за да могат другите ученици да я използват.

Ежедневен живот в Древен Египет: Накарайте всеки ученик да напише своя собствена история за един ден в Древен Египет. Тяхната история трябва да е дълга най-малко 5 параграфа. Те ще пишат, като че ли разказват за собствения си живот в Египет в течение на един ден. Те не могат да бъдат фараона, крал или царица или бог. Те могат да бъдат свещеник, работник, войник, търговец, роб или посетител. Те могат да работят самостоятелно или в малки групи. Когато работят в групи, всеки ученик трябва да се насочи  към собствената си оригинална работа, но общите им  истории трябва да се преплитат. Когато работят в групи, учениците се насърчават да познават всеки в древни времена.

Направете мумия: Разделете учениците си на 6 групи. Всяка група трябва да има тоалетна хартия. Ще ви трябва 12-ролкова опаковка тоалетна хартия. Изберете един ученик и го увийте в тоалетната хартия. Мумията е готова!

Декоративно декодиране (Бъди археолог): Накарайте учениците да напишат (с черен перманентен маркер) пълните си имена в произволен ред (бащино, презиме, лично – или друго) на лист бяла хартия, използвайки йероглифите. Когато приключите, оцветете хартиите в чаена вода и ги поставете върху черна хартия. Следващата седмица дайте на учениците си да декодират всички документи и да разберат чия е чия.

Още занимания:

1. Археология - Използвайте списания, за да потърсите места по света, където днес работят археолозите. Направете голяма карта на света, за да покажете констатациите. 
2. Египтяните изоставят повечето гласни. Напишете писмо до приятел без гласни и вижте дали могат да попълнят празните места.
 3. Дебат за етика на вземане на неща от гробница за музеи. 
4. Напишете желана обява за пирамидални работници. 
5. Направете глинена пирамида, като използвате 2 чаши всяка сол и брашно, 1 1/2 чаши вода. Покрийте с шкурка, за да придадете реалистичен вид. 
6. Сравнете височината на някои от най-високите структури.
 7. Представете си, че работите върху пирамида. Напишете писмо до  вашето семейство, описващо вашия ден, мисли и чувства. 
8. Проектирайте пирамида, която според вас би била в безопасност от разбойници на гробове. 
9. Rosetta Stone - Направете си собствен от гипс, издълбайте го, когато изсъхне с тежка игла или пирон. 
10. Сфинкс - напишете история, разказваща какво се е случило с носа му. Прочетете на глас и гласувайте за най-добрата история. 
11. Гробници - избройте нещата, които бихте искали в гробницата си. 
12. Какви книги смятате, че трябва да останат за бъдещите поколения? 
13. Работници - сравни древния египетски и съвременен ден

Коментари

Популярни публикации от този блог

Поклон, народни будители!

Коледно тържество

21 ноември - Ден на християнското семейство