Свойства и състояния на водата

 Това е урок, който дава невероятна възможност за експерименти и добро онагледяване! Необходими са:
  • Три различни съда /шише, ваза и чаша/ 
 Когато налеем вода в тях демонстрираме, че тя няма собствена форма, а приема формата на съда, в който е налята. Препоръчително е съдовете да са прозрачни, за да се види, че водата няма цвят.
  • Кубчета лед 
 Хубаво е да покажем леда на учениците в началото на учебния ден, защото като го оставим в стаята се разтопява. Нека всяко дете да го пипне, за да уточним, че това е твърдото състояние на водата. По време на часа показваме, че ледът вече е преминал в течно състояние заради температурата в стаята.
  • Кана за топлене на вода 
 Тук се получава много добър ефект, защото водата от разтопения лед я изсипваме в каната. Затопляме я и започва да излиза пара - така виждаме и газооразното състояние на водата.
  • Сол, захар, тебешир
 В отделни чаши слагаме солта, захарта и тебешира. За да се убедим, че водата наистина няма собствен вкус, нека децата да отпият глътка от чашите със сол и захар. Определено имат желание да го направят. След това виждаме, че солта и захарта са се разтворили, а тебеширът не се разтворил. От тук правим извода, че водата разтваря някои вещества, а други - не.
  • Теглилка
 Нека да покажем, че водата имаме маса - можем да я изтеглим.
 Препоръчвам Ви да пробвате това и във Вашата класна стая! Децата се забавляват, внимават и участват активно в учебния процес!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Поклон, народни будители!

21 ноември - Ден на християнското семейство

Коледно тържество